Uit onze tests blijkt dat bij 26% van alle onderhoudsbeurten een gescheurd ruitenwisserblad niet wordt opgemerkt. Nu bent u natuurlijk niet gemiddeld – maar hoe zeker weet u dat u 100% scoort? En dat u dus geen omzet en winst laat liggen?
Uit onze tests blijkt dat bij 26% van alle onderhoudsbeurten een gescheurd ruitenwisserblad niet wordt opgemerkt. Nu bent u natuurlijk niet gemiddeld – maar hoe zeker weet u dat u 100% scoort? En dat u dus geen omzet en winst laat liggen?
Bij elke onderhoudsbeurt, apk en winter- of zomercheck even de lampjes, ruitenwisserbladen en andere slijtageonderdelen controleren. Het lijkt zo eenvoudig. Vaak is het zelfs een merkrichtlijn. Maar gebeurt het ook? Uit onze tests blijkt dat een gescheurd
ruitenwisserblad in 26% van de gevallen niet wordt opgemerkt. Dat betekent ongemak voor de klant – en minder omzet voor u.
Het komt knullig over als een klant een week na een onderhoudsbeurt moet terugkomen voor een nieuwe set ruitenwisserbladen. “Hadden ze dat niet bij de onderhoudsbeurt moeten controleren?” vraagt de klant zich terecht af. Gedoe voor de klant, want hij moet wéér naar de werkplaats. En geen goede beurt voor u, want als klanten eenmaal twijfelen aan uw nauwkeurigheid van werken…
Een setje ruitenwisserbladen is tegenwoordig overal te krijgen – en voor een fractie van de prijs die de dealer hanteert. Als de klant bij de Action een setje haalt en zelf installeert, bent u de omzet dus zelfs kwijt. De rekensom is eenvoudig. Neem het aantal doorlopen per jaar, vermenigvuldig het met de winst die u maakt op een setje bladen en neem daar 26% van. Tel uit uw (misgelopen) winst!
Natuurlijk heeft niet elke klant defecte ruitenwisserbladen. En wellicht mist u niet 26% van de gevallen (u bent immers niet gemiddeld), maar 5%. Of 10%. Maar maak toch de rekensom eens. U zult ervan schrikken! Er is maar één manier om erachter te komen hoeveel winst u laat liggen: meten. Swicon kan u helpen door precies in kaart te brengen wat uw verbeterpunten zijn. Meer weten? Bel ons op (0251) 74 50 10 of stuur een e-mail naar info@ViaMotive.nl.